V medijskem prostoru se krešejo mnenja in kopja glede morebitnega zvišanje stopnje DDV z 8,5 na 20 odstotkov za tiskane medije. Predviden varčevalni ukrep vlade naj bi, po mnenju mnogih aktivov novinarjev, zelo obremenil izdajatelje časopisov in revij ter hkrati v zaprtje prisilil več manjših, predvsem lokalnih medijev. Na srednji rok pa oslabil tudi večje medijske družbe. V času t.i. krize je varčevanje pomembno, ampak na kakšen in čigav račun? Varčevanje na področju tiskanih medijev, ki predstavljajo ključen element informiranosti, demokratičnosti in polje novih, drugačnih pogledov, je poteza, ki prej zapira in omejuje družbeno odprtost, kreativnost in sodelovanje. Namesto, da bi jo spodbujala! Kajti še posebej v kriznih časih je potrebno iskati nove poti, vzpodbujati skupne razprave in stimulirati inovativne preboje v okolju. Čas, v katerem nahajamo, kliče po sodelovanju, novih načinih razmišljanja in po novih medsebojnih odnosih. Varčevanje je pomembno, ampak ali ne bi bolje, da je usmerjeno na področja, kjer smo trenutno priča velikim neenakostim (npr. razlika med revnimi in bogatimi), področja, ki pa imajo v sebi kreativni potencial za nove družbene ideje, sodelovanje in premike, pa naj se celo dodatno stimulira in podpre.

Varčevanje v medijih – ogrožen kreativni potencial za nove družbene ideje

Uredniška misel |