Studio12 – čas za drugo perspektivo
Kaj je Studio 12?
- Elektronski in TV medij
- Internetni izobraževalni portal
- Skupnostni ali participatorni medij (več o participatornih medijih – Participatorni_skupnostni_mediji_Mojca_Plansak.pdf )
- Produkcija multimedijskih vsebin
- Neprofitna, nevladna organizacija
Kaj počne?
- Pripravlja in objavlja ozaveščajoče video prispevke in TV oddaje na naslednjih vsebinskih področjih:
- Ekologija in trajnostni razvoj
- Človek in družba
- Medsebojni odnosi
- Kultura
- Zdravo Življenje
- Osebna in duhovna rast
- Organizira vsebinske dogodke (okrogle mize, pogovorne večere, srečanja), ki so namenjeni vzpostavitev novih komunikacijskih razmerji (iskanju konkretnega sodelovanja) med strokovno javnostjo, predstavniki oblasti in državljani
Izhodišča za nastanek Studia 12:
- Mediji se določenim temam ne posvečajo ali pa jim posvečajo premalo časa – te so poslovno nezanimive oz. so brez finančnega učinka ali pa se obravnavajo zgolj na informativni ravni
- Želja, da so določene teme žive in prisotne v javnosti ves čas – ozaveščanje, izobraževanje in konstrukcija novih – okolju in skupnosti prijaznih mnenj.
- Problem neangažiranosti oz. apatičnosti javnosti – mediji naj bi vzgajali in spodbujali aktivno državljanstvo.
Vizija (namen delovanja):
- Ozaveščati javnosti o perečih temah in družbenih izzivih na nesenzacionalističen, apolitičen in konstruktiven način (usmerjen v refleksijo in iskanje konkretnih rešitev)
- Krepiti optimizem in dobro voljo v skupnosti – krepiti motivacijo in usmerjati javnosti h kritični refleksiji in aktivnemu državljanstvu
- Spodbujati in krepiti vsebinsko sodelovanje v odnosu država-civilna družba (večje vključevanje idej in pobud civilne družbe v različne politike)
- Ustvarjati mrežo oz. medijsko platformo za dialog različnih javnosti in konstruktivnih TV vsebin.
Cilji projekta:
- Vzpostaviti stabilno vsebinsko in produkcijsko ekipo, ki bo omogočala nastanek kvalitetnih TV oddaj in prispevkov.
- Razviti internetno TV platformo, ki bo ob predvajanju TV vsebin omogočala tudi interkativno komunikacijo z zainteresirani javnostmi.
- Vzpostaviti vsebinsko in tehnično mrežo nevladnih in strokovnih organizacij, ki bo skupaj s Studiem 12 soustvarjala neodvisni, alternativni TV program.
- Razvoj lastnega TV medija (klasična televizija) z lastnim vsebinskim programom
Vrednote:
- Sodelovanje, ne glede na različna stališča
- Apolitičnost v smislu strankarske ali ideološke pripadnosti
- Neprofitnost in prostovoljstvo
- Etika
- Vsebinska širina
- Dolgoročna usmerjenost h konceptu raziskovalnega novinarstva
- Temeljitost v nasprotju s hitrostjo in površinskostjo
- Nenehno izobraževanje, osebna in duhovna rast
- Misliti s svojo glavo – čutiti s svojim srcem
Navdih, ki nas žene:
- Prepričanje, da smo ljudje tisti, ki lahko spreminjamo družbo in svet – in ne obratno
- Mnenje, da zaradi vladavine kapitala vsebine, ki niso dobičkonosne, ne pridejo v dovoljšnji meri do javnosti
- Potreba po novem, temeljitejšem pristopu k aktualnim kvalitetnim vsebinam
- Prepoznanje, da ne moremo in nimamo več kaj čakati … vsi smo del družbe, katero je potrebno aktivno soustvarjati in razvijati.
Specifičnost projekta znotraj slovenskega medijskega prostora
- Poglabljamo se v vsebine, ki jih prepoznamo kot pomembne in koristne za širši prostor – v duhu kritične a konstruktivne javnosti
- Vzpostavljamo vsebinska sodelovanja z nevladnimi organizacijami in medijsko podpiramo njihove projekte in pobude.
- Uvajamo (v sodelovanju z Inštitutom za elektronsko participacijo) koncept video e-participacije, spletne platforme, ki omogoča video prenos dogodkov v živo (preko interneta) in interaktivno sodelovanje (preko spletnih klepetalnic) zainteresirane javnosti v dogodkih, in razpravah. Namen video e-participacije je vzpostavljanje dodatnega komunikacijskega kanala za vključevanje širše javnosti v različne odločevalske procese.