Dr. Danijel Rebolj nam je na #2 Vdihnimo Navdih predstavil izsledke raziskave o kreativnosti, ki so pokazale, da ima 98% petletnikov visoko razvito sposobnost ‘razmišljanja onkraj ovirja’, se pravi iskanja kreativnih rešitev. Ta sposobnost pa drastično pade, ko posameznik vstopi v šolski sistem. Vseeno vidim podatek s pozitivne plati: človek ima torej ogromen kreativni potencial, kar moramo storiti je, da ga negujemo pri otrocih ter ponovno prebudimo in spodbujamo pri odraslih. Kreativnost vidim v pozavi s svobodnim mišljenjem. Ne samo šola, s svojimi pravili in standardi, ki jim mora učenec ustrezati, tudi celotna družba omejuje naše razmišljanje. Nekaj ‘se spodobi’ in drugo ne, ena življenjska pot je ‘normalna’ in ob drugačni te izločijo na rob, o enih stvareh se govori in o drugih ne itd. Kljub veliki (navidezni) pluralnosti, je v naši družbi težko biti drugačen, sam svoj, kreirati življenje po svoji meri. Zato sama pozdravljam in spodbujam vsakega posameznika, ki ima pogum živeti drugače, izven okvirjev, ter celotni družbi širiti obzorje.
Do 16. stoletja je veljalo ‘dejstvo’, da se planeti vrtijo okoli Zemlje in celotna znanost se je s svojimi meritvami prilagodila trenutnemu videnju vesolja. Tudi, če se izračuni niso skladali z dejansko postavitvijo planetov, so jih uspeli razložiti. Človek ima to sposobnost, da si ne glede na realnost prilagodi svojo sliko realnosti. Potem pa je Kopernik dokazal, da se planeti vrtijo okrog Sonca in naenkrat ni bilo več potrebno razlagati anomalij ter odstopanj. Kako lahko torej trdimo, da je naš način življenja ali naše videnje sveta tisto pravo za razvoj človeštva? Posamezniki, ki segajo preko okvirja, nam bodo morda pokazali čisto drugačno realnost.